Wandelen in Duitsland - w.s.v. DES-Ugchelen 2022

Ga naar de inhoud
In Duitsland, meestal in Nord Rhein-Westfalen, bezoekt w.s.v. DES-Ugchelen regelmatig wandelverenigingen die wandeldagen op de zondag aanbieden. De wandelroutes zijn meestal 5,10 en 20 km lang en goed bewegwijzerd.
Je krijgt er vaak een gratis drankje, mineraalwater of thee (breng je eigen drinkbeker mee) en bent bij aankoop van de startkaart ook ongevallenverzekerd. Je kunt de wandeling naar eigen wens starten in een bepaald tijdslot.
In de kalender gerangschikte lijst (blauwe achtergrond) worden de vroegste start en de laatst mogelijke start genoemd. Wijzigingen van data en fouten voorbehouden. Wijzigingen van de data vindt je in het wandelmagazine DVV-Kurier en op internet onder www. dvv-wandern.de. Daarnaast maakt elke organisator een advertentie met gedetailleerde informatie voor de wandeldag.

Daarnaast loopt w.s.v. DES-Ugchelen tijdens een lang Sauerlandweekend (van vrijdag t/m maandag) ook rondwandelwegen. Als cirkelvormige routes leidt het wandelpad altijd terug naar het begin.
Je start vanuit een restaurant/cafe of bakkerij. Met behulp van een routekaart en speciale routebordjes volg je een gevarieerd (heuvelachtig) parkoers met prachtige vergezichten.

Het inschrijfgeld voor beide wandelevenementen is meestal 3 euro. Hiervoor organiseert de vereniging (met vrijwillige inzet) een wandeltocht waar je met voldoening op terug kan kijken.